W czym możemy Ci pomóc?

    zamówienia i płatności
    wysyłka i dostawa
    odstąpienie od umowy

    FAQ Pomoc 


    Najczęściej zadawane pytania

    Który kod modelowy wybrać?

    Dlaczego schematy graficzne się powtarzają?

    Skąd mam wiedzieć czy część będzie pasować?

    Czy macie część o konkretnym numerze?

    Część dobrana po roku produkcji nie pasuje, dlaczego?

    Część dobrana po numerze VIN nie pasuje, dlaczego?

    Co to jest numer VIN? Gdzie go mogę znaleźć?

    Jak dobrać rozmiar pokrowca/kurtki/skarpet?

    Czy można osobiście odebrać zamówienie?

    Chciałbym sprawdzić status przesyłki

    Gdzie jest wasz sklep stacjonarny?

    Jaki jest czas realizacji?

    Kiedy będzie moja przesyłka?

    Czy części zamienne, które sprzedajecie są oryginalne? Kto jest ich producentem?

    Kiedy dostanę produkt?

    Od czego to zależy?

    Co, jeśli produkt jest niedostępny?

    Czy mogę zrezygnować z zamówienia, jeśli produkt nie jest dostępny od ręki?

    Jak mogę zwrócić zamówione produkty?


    Który kod modelowy wybrać?

    Aby poprawnie i skutecznie dobrać oryginalne części zamienne, wymagane jest podanie kodu modelowego motocykla. Jest to rzadko wykorzystywany numer i ciężko go odnaleźć w książce gwarancyjnej, instrukcji obsługi czy dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

    Dlatego też, jeśli nie jesteś pewien tej informacji, wyślij numer VIN pojazdu na adres mailowy sklep@maxibike.pl, a my rozkodujemy dla Ciebie kod modelowy. Dzięki temu będziesz mógł spokojnie dokończyć zakup części mając pewność, że wybrane części będą pasować do Twojego motocykla.


    Dlaczego schematy graficzne się powtarzają?

    Schematy graficzne powtarzają się z uwagi na to, że każdy z producentów części w inny sposób je prezentuje i posiada inną ścieżkę wyboru części. Chcąc ujednolicić i przedstawić wszystkie schematy graficzne w ten sam sposób, musieliśmy "spłaszczyć" mniej istotne parametry wyboru dla niektórych marek i stąd niektóre schematy się powtarzają.

    Sam fakt, że się powtarzają nie ma wpływu na poprawny dobór części i możesz wybrać którykolwiek z powtarzających się schematów, tak aby dobrać części zamienne. Wszystkie duplikowane schematy są identyczne i każdy z nich zawiera dokładnie te same dane, numery części oraz ceny.


    Skąd mam wiedzieć czy część będzie pasować?

    Po pełnym oraz poprawnym przejściu ścieżki doboru części możesz być w 99,9% pewien, że części przedstawione na schematach graficznych będą pasować do wybranego przez Ciebie motocykla. Sugerujemy dogłębnie zapoznać się z tymi schematami i lokalizacją poszczególnych elementów tak, aby mieć pewność, że dobierasz poprawne części zamienne.

    Jeżeli jednak nie masz pewności i obawiasz się tego, że błędnie dobierzesz części wystarczy, że się z nami skontaktujesz. Napisz do nas e-maila na sklep@maxibike.pl. W jego treści wpisz numer VIN swojego pojazdu oraz części, których potrzebujesz. Zweryfikujemy poprawność doboru i ewentualnie przedstawimy Ci części, które będą pasowały do podanego numeru VIN.


    Czy macie część o konkretnym numerze?

    Mamy dostęp do ponad 3.5 miliona oryginalnych części zamiennych wiodących marek motocykli. Aby upewnić się, że posiadamy daną część, bardzo prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Podając markę, model, rocznik lub numer VIN pojazdu, do którego potrzebna jest dana część będziemy w stanie udzielić wiążącej odpowiedzi dotyczącej ceny, dostępności jak i szacowanego terminu realizacji zamówienia.

    Z uwagi na specyfikę sprzedaży części zamiennych do motocykli, praktycznie żaden sprzedawca nie trzyma ich u siebie na stanie. W większości przypadków części są zamawiane z magazynów centralnych poszczególnych producentów, które znajdują się w zachodniej części Europy. Części są na bieżąco ściągane pod konkretne zamówienia. Jeżeli chcesz potwierdzić dostępność części przed jej zamówieniem, prosimy o kontakt.


    Część dobrana po roku produkcji nie pasuje, dlaczego?

    Często spotykamy się z sytuacją, gdzie faktyczny rocznik pojazdu różni się od tego który jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym - zwłaszcza przy pojazdach sprowadzanych zza granicy. Z uwagi na niedopatrzenia, które zdarzają się po stronie urzędników przy wypełnianiu danych w dowodzie rejestracyjnym, użytkownik pojazdu jest wprowadzony w błąd. Często dzieje się tak, że w polu, gdzie domyślnie wpisany powinien zostać rok produkcji, wpisywana jest data pierwszej rejestracji pojazdu i stąd mogą wynikać pewne rozbieżności.

    Aby uniknąć takich problemów i sytuacji, w których część dobrana po roku produkcji nie pasuje, prosimy o bezpośredni kontakt e-mailowy z nami na adres sklep@maxibike.pl. Prześlij nam numer VIN swojego pojazdu, a my potwierdzimy i poinformujemy Cię o faktycznym roku produkcji. Dzięki temu, będziesz miał potwierdzoną informację i pewność jaki rocznik pojazdu musisz wybrać przy dobieraniu części.


    Część dobrana po numerze VIN nie pasuje, dlaczego?

    W większości przypadków dobór części po numerze VIN pojazdu gwarantuje idealne dopasowanie części. W przypadku, kiedy część dobrana po numerze VIN nie pasuje może to oznaczać, że w motocyklu zostały wykonane modyfikacje. Musiała nastąpić ingerencja w wygląd, kształt lub wykonanie motocykla i dlatego części nie pasują. Czasami może się też zdarzyć, że w danym motocyklu zamontowany jest silnik od innego pojazdu i to również może powodować brak prawidłowego dopasowania części. Takie sytuacje najczęściej zdarzają się w przypadku starszych motocykli crossowych.

    Jeżeli motocykl był kupowany na rynku wtórnym, przed zakupem, zawsze sugerujemy o dopytanie i dokładne sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, tak aby mieć komplet informacji. Czasami osoba chcąca sprzedać dany pojazd przerabiała pojazd i próbuje zataić pewne informacje tak aby sprzedać go na korzystniejszych warunkach.


    Co to jest numer VIN? Gdzie go mogę znaleźć?

    Numer VIN (Vehicle Identification Numer) to nic innego jak numer seryjny Twojego pojazdu. Jest to unikalny numer (ciąg kilkunastu liter oraz cyfr) przypisywany do każdego pojazdu dzięki czemu jest on zewidencjonowany. W większości przypadków, po rozkodowaniu numeru VIN, jesteśmy w stanie ustalić model, rok produkcji, kolor oraz docelowy rynek sprzedaży danego pojazdu.

    W przypadku większości motocykli, numer VIN najłatwiej i najszybciej jest znaleźć w dwóch miejscach; na główce ramy, gdzie widoczna powinna być mała tabliczka z wyrytym numerem VIN lub numer powinien być nabity bezpośrednio na ramie. Drugim miejscem, w którym łatwo ten numer odszukać to dowód rejestracyjny pojazdu, pole "E".

    W przypadku pojazdów typu ATV/Quad oraz pojazdów użytkowych Mule numeru VIN pojazdu należy szukać na przednim, lewym, dolnym wahaczu.

    Jeżeli chodzi o skutery wodne Jet Ski, to te pojazdy posiadają numer HIN (Hull Identification Numer). Jest to numer kadłuba skutera i najłatwiej znaleźć go w tylnej, bocznej części pojazdu.


    Jak dobrać rozmiar pokrowca/kurtki/skarpet?

    Przed zakupem produktów, które są dostępne w różnych rozmiarach, sugerujemy dokładne zmierzenie poszczególnych partii ciała lub obszarów motocykla, tak aby zobaczyć jaki rozmiar będzie najlepiej pasował. Wystarczy wykorzystać metr krawiecki lub najprostszą miarkę i wykonać pomiary. Zawsze trzeba mieć na względzie komfort użytkowania i potencjalne zastosowanie danego produktu w przyszłości.

    Dodatkowo, z uwagi na to, że różni producenci odzieży czy akcesoriów do motocykli posiadają własną rozmiarówkę, która nie zawsze jest uniwersalna - we wszystkich kartach produktów posiadamy tabelę rozmiarów danego producenta. Pozwala to na sprawdzenie i zmierzenie wymiarów pod produkty konkretnej marki, co umożliwia łatwe dopasowanie gabarytu ciała lub wymiarów pojazdu do konkretnego rozmiaru.


    Czy można osobiście odebrać zamówienie?

    Tak, oferujemy możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w siedzibie firmy. Przy składaniu zamówienia istnieje możliwość wyboru odbioru osobistego jako formy dostawy zamówienia. Prosimy pamiętać, że w przypadku odbioru osobistego, również obowiązuje podany w karcie produktu termin realizacji zamówienia. W momencie, kiedy skompletujemy całe zamówienie, niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub mailowo w celu uzgodnienia terminu odbioru. Odbiory osobiste są realizowane od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00.

    Odbiór osobisty jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym opłaceniu zamówienia. Nie posiadamy sklepu stacjonarnego i co za tym idzie nie mamy możliwości przyjmowania płatności gotówką i zakupu towaru na miejscu. Zakup oraz płatność muszą się odbyć drogą elektroniczną poprzez witrynę naszego sklepu.


    Chciałbym sprawdzić status przesyłki

    W momencie skompletowania zamówienia, generowany jest list przewozowy dzięki któremu możesz śledzić status swojej przesyłki i monitorować, gdzie się aktualnie znajduje i kiedy do Ciebie dotrze. W momencie, kiedy kurier odbierze od nas Twoją przesyłkę, na podany adres mailowy powinieneś otrzymać informację z numerem przesyłki i możliwością jej śledzenia.

    Oprócz tego, na stronie naszego sklepu w zakładce "Śledzenie paczki" masz możliwość śledzenia Twojej przesyłki wybierając odpowiednią metodę dostawy oraz wpisując numer przesyłki, który został wygenerowany.

     Kliknij tutaj


    Gdzie jest wasz sklep stacjonarny?

    Nie posiadamy sklepu stacjonarnego. Zajmujemy się wyłącznie sprzedażą internetową i wszystkie zamówienia realizujemy drogą wysyłkową. Cała nasza oferta jest dostępna na stronie naszego sklepu.

    Oferujemy jednak możliwość odbioru osobistego zakupionego towaru po wcześniejszym ustaleniu wszystkich szczegółów z konsultantem BOK.


    Jaki jest czas realizacji?

    Czas realizacji zamówień może się różnić w zależności od wybranego produktu. Zawsze staramy się podawać jak najdokładniejszy termin realizacji zamówień. Najdokładniejsza informacja zawsze jest przedstawiona w karcie produktu. W przypadku, kiedy zamówionych zostanie kilka produktów, domyślnie czekamy na pełne skompletowanie zamówienia przed jego wysłaniem.

    Czasami zdarzają się sytuacje, w których termin wysyłki zamówienia jest wydłużony z powodu chwilowej niedostępności towaru. W takiej sytuacji, przed realizacją zamówienia, zawsze skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować o zaistniałej sytuacji i ustalić, czy przechodzimy do realizacji zamówienia czy nie.


    Kiedy będzie moja przesyłka?

    Najdokładniejsza informacja o czasie realizacji na stronie sklepu MaxiBike.pl znajduje się w karcie produktu. Tam przedstawiony jest termin wysyłki zamówienia od nas do Ciebie. Dodatkowo, trzeba mieć na uwadze wybraną formę dostawy. Standardowo, najszybsza forma wysyłki to kurier, który zazwyczaj dostarcza przesyłkę w następnym dniu roboczym. Dostawa do Paczkomatu InPost lub do punktu odbioru potrafi zająć od 1 do 4 dni roboczych, w zależności od tego, jaką formę dostawy konkretnie wybierzesz.

    Do każdego zamówienia, które jest wysyłane z naszego sklepu generowany jest list przewozowy. Informacja z numerem przesyłki, jest zawsze wysyłana w formie SMS'a lub e-maila, tak abyś mógł na bieżąco śledzić status swojej paczki.

    Jeżeli masz problem z ustaleniem szczegółów dotyczących swojej przesyłki skontaktuj się z nami, a konsultant działu BOK błyskawicznie udzieli Ci rzetelnej odpowiedzi.


    Czy części zamienne, które sprzedajecie są oryginalne? Kto jest ich producentem?

    Tak, oczywiście. Wszystkie oryginalne części zamienne, które oferujemy w naszym sklepie są w 100% nowe oraz oryginalne. Części pochodzą z autoryzowanych sieci dystrybucji poszczególnych marek. Dzięki temu jesteśmy w stanie oferować Wam elementy najwyższej jakości ze sprawdzonych źródeł.

    Producentem oryginalnych części zamiennych jest marka, która wyprodukowała pojazd do którego szukasz części. Jeżeli szukasz oryginalnych części zamiennych do pojazdu marki Yamaha to oznacza to, że Yamaha jest również producentem tych części zamiennych. Pozwala to na wyprodukowanie części o najwyżej jakości i gwarantują idealne dopasowanie do pojazdu.


    W ofercie sklepu MaxiBike.pl posiadamy oryginalne części zamienne do motocykli wiodących marek - Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki oraz KTM. Dzięki schematom technicznym, na których każdy element jest dokładnie opisany i pokazany, w łatwy sposób można dobrać oraz kupić potrzebne podzespoły.

    Oryginalne części zamienne zamawiane są z magazynów centralnych poszczególnych producentów, znajdujących się najczęściej w zachodniej części Europy. Z uwagi na ilość dostępnych części zamiennych, żaden sprzedawca części w Polsce nie utrzymuje stanów magazynowych takich produktów, przez co termin realizacji takich zamówień jest nieco dłuższy niż w przypadku innych produktów z naszej oferty.

    Dokładamy wszelkich starań, aby zamówienia były realizowane jak najszybciej. Zdarzające się czasem lekkie opóźnienia spowodowane są wydłużonym terminem wysyłki zamówień z magazynów centralnych lub tymczasową niedostępnością części, na którą trzeba dłużej poczekać. W takich sytuacjach zawsze informujemy naszych Klientów, aby mieć pewność, że zamówienia są poprawnie realizowane i zamawiający posiada pełną wiedzę o statusie swojego zamówienia.

    Standardowy termin realizacji zamówień na oryginalne części zamienne w sklepie MaxiBike.pl to 4-7 dni roboczych. Taki termin realizacji podawany jest zakładając, że dany element jest dostępny w europejskim magazynie danego producenta.

    Tyle czasu zajmuje wysłanie zamówienia systemowego od nas do producenta, skompletowanie naszego zamówienia (jeden magazyn europejski obsługuje każdego dnia tysiące zamówień z całej Europy) oraz następnie wysłanie kurierem takiej przesyłki do nas, tak aby została dostarczona do Klienta jego preferowaną metodą dostawy.

    W przypadku niedostępności w magazynie europejskim, istnieje możliwość złożenia zamówienia w magazynie producenta, który zazwyczaj znajduje się w kraju, w którym produkowane są pojazdy danej marki. Szacowany termin realizacji zamówień realizowanych z magazynów centralnych to około 4-6 tygodni, ponieważ części zazwyczaj są wysyłane transportem morskim, tak aby ograniczyć koszty logistyczne. Zdarzają się również sytuacje, w których zamówiony element jest niedostępny i nie ma możliwości zamówienia go. Oznacza to, że taka część została już wycofana z produkcji, a wszystkie stany magazynowe we wszystkich dostępnych magazynach zostały wyczerpane.

    W przypadku wydłużonego terminu realizacji zamówienia na daną część (4-6 tygodni) lub całkowitego braku dostępności części, skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub mailowo, aby poinformować Cię o zaistniałej sytuacji. Nigdy nie rozpoczniemy realizacji zamówienia na części z wydłużonym terminem realizacji bez wcześniejszego kontaktu z Tobą i akceptacji nowego czasu dostawy.


    Kiedy dostanę produkt?


    Standardowy termin realizacji zamówień na oryginalne części zamienne to 4-7 dni roboczych. W momencie skompletowania zamówienia wysyłamy maila z informacją, że zamówienie zostało zrealizowane i przygotowane do wysyłki.
    Istnieje możliwość, że kupiona część jest dostępna tylko na zamówienie, co wydłuża termin realizacji do 4-6 tygodni roboczych. Jednak przed akceptacją takiego zamówienia zawsze skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować o zaistniałej sytuacji i ustalić dalsze działania związane z zamówieniem.


    Od czego to zależy?


    Termin dostawy części zależy od godziny, o której zamówienie zostało złożone. W przypadku wszystkich producentów części, wysyłka zamówień od nas do poszczególnych magazynów jest realizowana o godzinie 11:00. Oznacza to, że zamówienia złożone w dzień roboczy do godziny 10:30 zostaną wysłane do realizacji jeszcze tego samego dnia. Wszystkie zamówienia złożone po tej godzinie zostaną wysłane w następnym dniu roboczym o tej samej godzinie. Zamówienia są wysyłane i realizowane wyłącznie w dni robocze.


    Co, jeśli produkt jest niedostępny?

    (Jak się o tym dowiem? Jak wygląda obsługa?)


    W przypadku całkowitego braku dostępności wybranej części, zmuszeni jesteśmy do anulowania takiego zamówienia. Niezwłocznie po otrzymaniu i zweryfikowaniu informacji o braku dostępności skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub mailowo, aby poinformować Cię o statusie zamówienia. W przypadku gdy zamówienie zostało opłacone z góry, prosimy o przesłanie numeru konta, na które mamy zwrócić pełną kwotę zamówienia. W przypadku wybrania płatności za pobraniem, anulujemy zamówienie z powodu braku dostępności towaru.


    Czy mogę zrezygnować z zamówienia, jeśli produkt nie jest dostępny od ręki?


    Tak, oczywiście. W przypadku gdy towar posiada wydłużony termin realizacji, można zrezygnować z zamówienia. Dlatego też zawsze kontaktujemy się z Tobą w takiej sytuacji, aby ustalić, czy mamy takie zamówienie anulować, czy też przejść do jego dalszej realizacji.


    Jak mogę zwrócić zamówione produkty?


    W sklepie MaxiBike.pl staramy się, aby procedura zwrotów przebiegała tak sprawnie, jak tylko jest to możliwe i tak, aby każda osoba zwracająca towar jak najszybciej otrzymała pieniądze.

    Do każdego zamówienia oprócz dokumentu sprzedaży (paragon lub faktura) dołączany jest formularz zwrotu. Aby przyspieszyć proces zwrotu, bardzo prosimy o dokładne uzupełnienie tego formularza wypełniając wszystkie wymagane pola. Następnie prosimy o odesłanie przesyłki wraz z formularzem na adres, który jest podany jako adres do zwrotów. W przypadku części zamiennych oraz wszystkich innych produktów, które oferujemy w naszym sklepie, prosimy pamiętać o tym, że zgodnie z obowiązującym prawem zwracany towar nie może nosić śladów próby montażu, instalacji, czy też użytkowania, takich jak zabrudzenia, zniszczenia itp.

    Zwroty są realizowane na konto, którego numer został podany w formularzu zwrotu lub na konto z którego złożone zostało pierwotne zamówienie.

    W razie jakichkolwiek pytań zawsze możesz się skontaktować z naszym Biurem Obsługi Klienta, aby dopytać o szczegóły zwrotów oraz o przebieg całego procesu.

     

    • Inpost
    • DPD
    • Paczka w Ruchu
    • Visa
    • MasterCard
    • Przelewy24
    • Blik
    • skycash
    2019 Maxibike. Wszystkie prawa zastrzeżone.